Rozmaitosci

czwartek, 16 kwietnia 2015

                                                                        Blog nieczynny

05:07, credit-suisse , Rozmaitosci
Link

W oczekiwaniu na jutrzejszy debiut Idea Banku
Tomasz Gessner - Dom Maklerski BDM
15 Kwietnia 2015 16:33



Dyskusji wokół kulis IPO Idea Banku w ostatnim czasie było sporo. Debiut już jutro, zatem zobaczymy, jak sytuacja się potoczy. W telegraficznym skrócie: dotychczasowi właściciele nie sprzedali swoich akcji, oferta zamiast miliarda złotych wyniosła ćwierć tej wartości, a Getin Holding zamiast sprzedać swoje akcje zdecydował się ich dokupić. Do tego cena została skorygowana z 32 zł, po której zapisywali się drobni inwestorzy, do 24 zł. Pozornie nie wygląda to zbyt dobrze. Zaspokojenie popytu wśród instytucji (brak redukcji) przy cenie 24 zł powoduje, że można się teoretycznie obawiać o debiut (kto ma to kupować wyżej? drobni?). Warto mieć jednak z tyłu głowy inny wariant. 75% redukcja wśród inwestorów indywidualnych, którzy bardzo często zapisują się licząc na szybki zarobek na samym debiucie, bądź krótko po nim, powoduje, że z rynku zdjęta została potencjalna podaż. W tej sytuacji relatywnie niewielkim kosztem Leszek Czarnecki ma szanse poprawić swój (niezbyt dobry) wizerunek wśród drobnych inwestorów, fundując przyzwoity debiut. Jutro o 9:00 karty zostaną wyłożone na stół.

Cena startowa 24 zl

Oraz sytuacja na 15 minut przed startem GPW

Ale ten wzrost 8,33 % z cala pewnoscia sie nie utrzyma

do startu GPW,pewnie spadnie o polowe albo wiecej.

---------------------------

A tak wyglada start i dalej sie juz tym nie zajmuje.

--------------------------------

17.4.2015

Dla porzadku dodam,ze Idea Bank zakonczyl wczoraj sesje

ze wzrostem 12,3 % a wiec znacznie lepiej niz przypuszczalem.

Trudno powiedziec,skad sie wziely te wzrosty,byc moze

GetinNoble uplynnial czesc tego co kupil wczesniej,zeby

odzyskac czesc pieniedzy i dodatkowo zarobic.

Zarzad Idea banku oswiadczyl,ze pieniadze z IPO powinny

im wystarczyc na ok. 2 lat rozwoju i ze w 2016 zapewne

bedzie kolejna emisja .Tyle na temat tej spolki.

 

================

05:03, credit-suisse , Rozmaitosci
Link
poniedziałek, 13 kwietnia 2015

//DYWIDENDY ZA 2014 R.

SPÓŁKA         zapowiedź dywidendy      źródło inf.          DD              DW
==
ABCDATA                       0,36               Zarząd
ABPL                            do 20 proc.       Zarząd
ACAUTOGAZ                   2,30         Rada Nadzorcza    2015-07-07    2015-07-22
ACTION                          1,00               Zarząd
AITON                            0,12               Zarząd
ALUMETAL                       1,95               Zarząd          2015-04-22    2015-06-29
APATOR                          0,50               Zarząd
AQUABB                          1,00               Zarząd
ASSECOBS                      0,85        Rada Nadzorcza    2015-05-14    2015-06-01
ASSECOPOL                    2,90         Rada Nadzorcza    2015-05-15    2015-06-02
ASSECOSEE                    0,40              WZA               2015-06-30    2015-07-15
ASSECOSLO                    0,37 EUR       WZA               2015-04-08    2015-04-28
ASSECOSLO                    0,10 EUR        WZA              2015-04-08    2015-06-05
ATENDE                           0,15              Zarząd           2015-06-09    2015-06-23
ATMGRUPA                      0,15              Zarząd
AVIAAML                         0,09              WZA
BOGDANKA                     60 proc.         Zarząd
BORYSZEW                      0,10              Zarząd
BSCDRUK                       0,60            Zarząd
BUDIMEX                        6,11            Zarząd              2015-05-08     2015-05-25
CCC                               2-3 PLN       Zarząd
CDRL                              0,75            Zarząd
DANKS                     50 proc.             Zarząd
DEKTRA                          1,10            Zarząd             2015-06-01      2015-06-19
DOMDEV                         2,25            Zarząd             2015-06-18      2015-07-03
DUON                             0,05            Zarząd
EASTSIDE                       0,17            Zarząd
EBC                                0,20            Zarząd
ELEKTROTI                      0,60            Zarząd
ELZAB                             0,80            Zarząd
ENEA                              0,47       Rada Nadzorcza
ENELMED                        0,10             Zarząd             2015-06-10     2015-06-25
ENERGA                        1,44   Rada Nadzorcza
ENERGOINS                    0,65             Zarząd
ESSYSTEM                      0,35       Rada Nadzorcza      2015-06-30     2015-07-15
EUCO                             2,68             Zarząd
EUROCASH                     0,79             Zarząd             2015-05-19     2015-06-10
EXCELLENC                     0,08             Zarząd
EXOUPOS                        0,77             Zarząd            2015-05-04     2015-05-19
FEERUM                   2 mln PLN      Rada Nadzorcza
GPW                               2,40             Zarząd
HANDLOWY                     7,43      Rada Nadzorcza       2015-07-06     2015-07-24
IFM                                 0,02              WZA              2015-03-27      2015-04-14
IMPEL                             1,50             Zarząd            2015-04-30      2015-05-18
IMS                                0,06             Zarząd
INGBSK                           4                  WZA              2015-04-20      2015-05-05
IZOSTAL                         0,07      Rada Nadzorcza      2015-07-14      2015-08-03
K2INTERNT                     1                  Zarząd            2015-07-07      2015-07-15
KERNEL                          0,25 USD  Rada Dyrektorów  2015-04-23      2015-04-30
KETY                            10,76       Rada Nadzorcza      2015-07-16      2015-08-05
KGHM                             2           Rada Nadzorcza      2015-05-27      2015-06-18
KGHM                             2           Rada Nadzorcza      2015-05-27      2015-10-19
KINOPOL                        1                  Zarząd
KME                              0,08              Zarząd
KOMPUTRON                  0,5                Zarząd
KONSSTALI                   1,5                Zarząd
KRKA                           2,20 EUR        Zarząd
KRUK                           1,5           Rada Nadzorcza
LENA                            0,3                Zarząd              2015-04-21      2015-05-19
LENTEX                         0,4                Zarząd              2015-07-07     2015-07-23
LPP            podobna jak za 2013         Zarząd
MAGELLAN                    1,85               Zarząd
MAKARONPL                 0,17               Zarząd
mBANK                         17            Rada Nadzorcza      2015-05-29     2015-08-18
MCLOGIC                     3                     WZA               2015-03-10      2015-03-24
MENNICA                jak za 2013           Zarząd
MERCATOR                  0,25                 Zarząd
MILLENNIUM             35-50 proc.          Zarząd
MINOX                        0,01                 Zarząd
MNI                            0,06                 Zarząd
MOL                     50 mld HUF        Rada Dyrektorów
MOSTALZAB         wysoka dywidenda   Zarząd
MWTRADE                   1,02                  WZA  2015-04-23  2015-05-08
NEUCA                         4,33           Zarząd  2              015-05-21       2015-06-11
NOWAGALA                 0,1              Zarząd
NTTSYSTEM                 0,15            Zarząd
OLYMPIC                     0,10 EUR      Zarząd                2015-05-01      2015-05-05
ORANGEPL                       0,5              WZA               2015-06-25      2015-07-09
OTLOG                            7            Rada Nadzorcza
PANOVA                 jak za 2013       Zarząd
PCCROKITA                3,49            Rada Nadzorcza     2015-05-12      2015-05-28
PCM                           5,26              WZA                   2015-04-14       2015-04-29
PEKAO                           10             Zarząd
PELION                           2              Zarząd                2015-05-04       2015-05-20
PGE             40-50% zysku grupy     Zarząd
PGNIG                        0,16            Rada Nadzorcza     2015-07-15       2015-08-04
PKNORLEN                   1,5               Zarząd                2015-06-16       2015-07-08
PKPCARGO                 2,46            Rada Nadzorcza
POLICE                       0,56            Rada Nadzorcza
POLWAX                     1,22            Rada Nadzorcza     2015-05-22       2015-06-08
PRAGMAFA                  1,56              Zarząd               2015-05-20       2015-06-04
PRAGMAINK                1                   Zarząd
PROCAD                     0,09            Rada Nadzorcza     2015-05-08       2015-05-25
PULAWY                      7,03              Zarząd
PWRMEDIA                      0,07          Zarząd               2015-05-05       2015-05-19
QUERCUS         0,46 PLN warunkowo  Zarząd              2015-06-16       2015-06-30
RADPOL                     0,28               Zarząd
RAWLPLUG             10,65 mln PLN     Zarząd
ROBYG                      0,11                Zarząd               2015-05-04       2015-05-19
ROPCZYCE                0,75                 WZA                  2015-04-30       2015-05-20
SEKO                         0,32            Rada Nadzorcza
SKARBIEC              do 100 proc.       Zarząd
SKOK                          0,04              Zarząd               2015-07-28       2015-08-18
SNIEZKA                     2,5                Zarząd
SONEL                         0,5            Rada Nadzorcza
STALPROFI                  0,1             Rada Nadzorcza     2015-07-15       2015-08-05
SYNTHOS                    0,25               Zarząd
TALANX                       1,25 EUR        Zarząd
TALEX                         1,8                 Zarząd              2015-05-20       2015-06-02
TAURONPE                  0,15           Rada Nadzorcza      2015-07-22       2015-08-12
TESGAS                      0,1                 Zarząd
TRANSPOL                  0,16                Zarząd              2015-06-11       2015-06-26
UNIBEP                       0,15               Zarząd              2015-06-23       2015-07-07
UNICREDIT                 0,12 EUR   Rada Dyrektorów    2015-05-19        2015-06-05
WADEX                       0,67           Rada Nadzorcza     2015-05-20       2015-06-10
WAWEL                      20                    Zarząd             2015-05-18       2015-06-02
WDBBU                      0,12                 Zarząd
WODKAN                    0,16                 Zarząd
VISTAL                       0,3            Rada Nadzorcza
ZEPAK                        0,8                  Zarząd

10:18, credit-suisse , Rozmaitosci
Link
piątek, 10 kwietnia 2015

Tak jak sadzilem we wpisie nizej ( 2 kwietnia),IPO Idea Banku

zakonczylo sie klapa dla inwestorow ; z oferowanych 20

milionow akcji poszlo zaledwie 10,6 miliona,tak wiec

zdziwilbym sie,gdyby byly jakies wzrosty.Dawno nie

bylo tak nieudanego startu ,ale jak pisalem,

Czarnecki ciezko sobie zapracowal swoim dzialaniem na

tak nedzny wynik.W rzeczywistosci calosc wyglada jeszcze

gorzej,bo z tych akcji az 4,2 miliona kupil Getinnoble,czyli

mamy tu po prostu przelewanie wlasnych pieniedzy z

jednego konta na drugie i mnozenie bytow bez

potrzeby.Na oko nie widac kompletnie sensu tej operacji,

chyba ze po jakims niedlugim czasie operacja z emisja

akcji zostanie powtorzona.Na co natomiast liczyli prywatni

nabywcy,naprawde nie wiem.

Poza tym  znikly kolejne pieniadze,ktore

juz nie wspomoga strony popytowej na GPW.

Takich dziwnych akcji mamy wiecej;ostatnio w

dniu 30 marca zakonczyl sie skup wlasnych akcji

prowadzony przez ABC data.Skupiono ok. 3 milionow

akcji po sredniej cenie 3,75 zl.Nie byloby w tym nic

nadzwyczajengo gdyby nie fakt,ze caly czas ktos zbija

kurs tych akcji i aktualnie cena spadla do 3,57 a byly nawet

intraday juz po 3,52.

Czyli liczac z grubsza ABC Data wyrzucila w bloto ok.

pol miliona zl. ( 3,75 -3,57= 0,18zl x ok. 3 mln)

Wiceprezesem ABC jest od jakiegos czasu pan Smorszczewski,

ktory musial odejsc z Alior banku,poniewaz nie umial

zapanowac nad jego czescia internetowa,fundujac

klientom nieustanne,prawie codzienne awarie.Po jego

odejsciu sytuacja poprawila sie tam radykalnie,ale byc

moze pech przeniosl sie do ABC,bo brak im pomyslow.

Seria tabletow z dziwaczna nazwa Colorovo nie sprzedaje sie

i wszedzie jest poprzeceniana a teraz czekamy na kolejna

prezentacje kolejnej zmiany strategii.Spolka wyplaci wspaniala

dywidende rzedu ok. 10 % ( 0,36 zl ) ale co z tego tym,ktorzy

 kupowali akcje na gorce po 4,24 zl a nawet duzo nizej,gdy dzis

chocby przed startem oferty kupna to juz tylko 3,52 zl.

Na szczescie do dywidendy w czerwcu a raczej w lipcu

(WZA musi sie odbyc do 30 czerwca)

mnostwo czasu i sadze ze ten kurs bedzie wyciagniety.

Mam ponad 10 000 sztuk ABC data ,a wiec niewiele

i zobaczymy co z tego wyniknie.Licze i na dywidende i na

zarobek,bo kupowalem na tyle tanio,ze sprzedajac na pierwszej

sesji po odcieciu wciaz sporo zarobie.

----------------------

 W ramach oferty publicznej

 Idea Banku inwestorom przydzielono

 10,6 mln akcji - poinformował

bank w komunikacie. Łączna wartość

 oferty wyniosła ponad 254 mln zł.


Oferta obejmowała 20 milionów akcji. Cena emisyjna wyniosła 24 zł.

 Do inwestorów indywidualnych trafiło 600 tys. akcji, a do instytucji prawie 10 mln akcji.

 Stopa redukcji zapisów inwestorów indywidualnych wyniosła 75 proc.

 Wcześniej planowano, że w ofercie publicznej obok akcji nowej emisji (do 20 mln akcji), część akcji sprzedadzą dotychczasowi akcjonariusze (do 7 mln akcji). Getin Holding poinformował jednak ostatecznie, że nie będzie sprzedawać akcji banku i że zamierza uczestniczyć w ofercie poprzez objęcie nowo emitowanych akcji.

W efekcie spółce Getin Holding przydzielono ok. 4,2 mln akcji, co stanowi 5,24 proc. głosów na walnym zgromadzeniu i 5,31 proc. kapitału zakładowego (po rejestracji podwyższenia kapitału zakładowego).

 Łączna wartość oferty Idea Banku wyniosła ponad 254 mln zł.

 "Zgodnie z prezentowanymi celami emisyjnymi, pozyskaną kwotę przeznaczymy przede wszystkim na zwiększenie akcji kredytowej" - poinformował cytowany w komunikacie Jarosław Augustyniak, prezes Idea Banku.

 "Zamierzamy kontynuować dynamiczny rozwój naszego banku, zachowując bezpieczne wskaźniki wypłacalności i nieustannie rozwijając wachlarz produktów i usług dedykowanych przedsiębiorcom" - dodał.

 Przewidywany termin pierwszego notowania akcji i praw do akcji Idea Banku na GPW to 16 kwietnia 2015 r. (PAP)

-------------------------------

I jeszcze cytat,bez komentarza,bo rekomendacje

z tych akurat instytucji sa bez znaczenia dla rynku.

 

 

(InvestTracer.com)

=============

06:02, credit-suisse , Rozmaitosci
Link
poniedziałek, 06 kwietnia 2015
S&P500 - możliwe spadki, słabe dane dla dolara
Globtrex.com - Biznes
5 Kwi 2015, 23:45


USA (kontrakty S&P500 (^SPX, 2066.96 +0.35%, News)) - W ciągu kilku sesji oczekuję na przełamanie wsparcia w rejonie 2038 pkt. Krytyczne wsparcie jest w okolicy 1975 pkt. W dalszej perspektywie oczekuję na powrót powyżej oporu w rejonie 2038 pkt, to powinno otworzyć drogę na szczyt z lutego.

Niemcy (DAX (^DAX, 11967.39 -0.28%, News)) - W przyszłym tygodniu oczekuję na kontynuację spadkowej korekty (target 11 600 pkt). W dalszej perspektywie powinniśmy zobaczyć kolejną kilkutygodniową falę wzrostów.

Polska (MWIG40 (mWIG40, 3724.22 0.00%, News)) - W perspektywie 1-2 tygodni możliwa jest kontynuacja spadków z marcowego szczytu. W dalszej perspektywie oczekuję na kolejną falę wzrostów.

EUR/USD (EURUSD, 1.09744 +0.04%, News) - W marcu doszło do zakończenia 10 miesięcznej fali spadków. W perspektywie kilku miesięcy możliwe jest korekcyjne odbicie (target 1.18 USD). Tam znajduje się 38% zniesienia fali spadkowej. W dalszej perspektywie możliwe są dalsze spadki.

USD/PLN (USDPLN, 3.69994 -0.12%, News) - W ciągu kilku miesięcy możliwe jest umocnienie złotego Target można szacować na rejon 3.55-3.60 PLN. W dalszej kilkumiesięcznej perspektywie złoty może się ponownie osłabić.

Złoto (Spot: XAUUSD, 1218.58 +0.62%, News, Fut: GC.F, 1218.50 +1.32%, News) - Na początku tygodnia oczekuję na atak na opór w rejonie 1220 USD, potem możliwa jest korekta. W dalszej perspektywie oczekuję na rozbicie oporu w rejonie 1220 USD. To powinno otworzyć drogę na tegoroczny szczyt na poziomie 1307 USD.

Ropa (Crude: CL.F, 50.74 +2.46%, News, Brent: SC.F, 56.69 +2.85%, News) - W krótkim terminie oczekuję wzrostów i ataku na opór w rejonie 50.45 USD a potem na szczyt na poziomie 52.50 USD. W kwietniu możliwy jest powrót na szczyt z lutego na poziomie 54.85.

RYNEK AKCJI W USA, KRÓTKI TERMIN (KONTRAKTY S&P500)

W ubiegłym tygodniu doszło do spadków. W środę osiągnięte zostało dno na poziomie 2035 pkt. W ciągu dnia nastąpiło odbicie do pułapu 2061 pkt. W czwartek kontrakty osiągnęły szczyt na poziomie 2065 pkt. W piątek opublikowane zostały znacznie gorsze dane z rynku pracy. W marcu przybyło zaledwie 126 tys. i 129 tys. miejsc pracy w sektorze pozarolniczym i prywatnym. Jest to znacznie mniej od rynkowego konsensusu (odpowiednio 244 tys. i 235 tys.). Rynek zareagował silnymi spadkami. Dzienne minimum wypadło na poziomie 2038 pkt, zamknięcie po 2039 pkt (wykres 1).

Wykres 1. Kontrakty na indeks S&P500 w układzie dziennym

W przyszłym tygodniu rozpoczyna się sezon publikacji wyników za I kwartał. Możliwe jest przełamanie ważnego wsparcia w rejonie 2034-2038 pkt. Średnioterminowe wsparcie znajduje się w rejonie 1975 pkt. Spadki mogą się zakończyć na wyższym poziomie, na przykład w okolicy 2000 pkt. Kluczowe jest to, czy popyt będzie w stanie doprowadzić do trwałego powrotu powyżej dna z połowy marca na poziomie 2038 pkt. Zakładam, że jest to możliwe. Wtedy z tegorocznego szczytu zobaczymy tylko spadkową trójkę w ramach kilkutygodniowej fali drugiej (wykres 1, oznaczenia w kółku). W kwietniu (maju) możliwy będzie powrót na tegoroczny szczyt w ramach fali trzeciej. W dalszej perspektywie oczekuję na przebicie tegorocznego szczytu (2117 pkt.). To otworzy drogę do wzrostów w rejon 2200 pkt. Z październikowego dna widoczna będzie trójfalowa struktura. Na tym trend nie powinien się zakończyć. Po kilkutygodniowej fali czwartej powinniśmy zobaczyć falę piątą. Szczyt może wypaść za kilka miesięcy, potem czeka nas większa przecena.

Scenariusz alternatywny (mniej prawdopodobny) zakłada, że dojdzie do zniesienia całej fali wzrostowej z lutowego dna. To może oznaczać, że od grudnia znajdujemy się w kilkumiesięcznej konsolidacji i po obronie dolnego ograniczenia konsolidacji (1960-1975 pkt) rynek będzie gotowy do powrotu na tegoroczny szczyt.

Rozbicie dolnego ograniczenia kilkumiesięcznej konsolidacji doprowadziłoby do powrotu na październikowe minimum. W tym scenariuszu wzrosty na rynku w Niemczech uległyby załamaniu. To wydaje się mało prawdopodobne.

PERSPEKTYWA DŁUGOTERMINOWA

Przejdźmy do perspektywy długoterminowej. Kluczowe jest obecnie czy fala trzecia (wykres 2, oznaczenia w prostokącie) zakończyła się w grudniu czy też dopiero za kilka miesięcy o wiele wyżej. W mojej ocenie fala trzecia będzie kontynuowana przez kolejne miesiące. W dalszej perspektywie możliwa jest silna korekcyjna fala czwarta, po której zobaczymy jeszcze falę piątą.

Wykres 2. Kontrakty na indeks S&P500 w układzie tygodniowym

Może się ona zakończyć na jesieni 2015 albo dopiero w 2016 roku. Wtedy może dojść do długoterminowego przesilenia. Pojawi się wtedy wysokie ryzyko załamania, być może podobnego jak te z 2007 roku.

Przypomnę, że średnioterminowy sygnał sprzedaży pojawił się wtedy po 5-ciu miesiącach spadków, gdy ukształtowała się pierwsza 5-falowa struktura.

RYNEK AKCJI W NIEMCZECH

We wtorek kontrakty osiągnęły lokalne maksimum na poziomie 12 154 pkt. Po południu doszło do spadków. W środę kurs kontraktów spadł do poziomu 11 800 pkt. W ciągu dnia doszło do odbicia do 12 145 pkt. Potem kontrakty traciły. W piątek po południu doszło do spadków. Dzienne minimum wypadło na poziomie 11 895 pkt, zamknięcie po 11 905 pkt.

Z październikowego dna widoczna jest trójfalowa struktura. Fala trzecia nie jest jeszcze zakończona. Powinniśmy zobaczyć jej 5-falową strukturę (wykres 3, oznaczenia w kółkach). Z dna z 9 lutego jest widoczny 5-falowy układ (wykres 3, fala trzecia oznaczona w kółku). Od 3 tygodni znajdujemy się w fali czwartej (oznaczenia w kółku).

Wykres 3. Kontrakty na indeks DAX

W przyszłym tygodniu może dojść do spadku poniżej wsparcia w rejonie 11 855 pkt. Zniesienie wzrostów z dna z 9 lutego o 38% wypada w okolicy 11 600 pkt.

Po zakończeniu korekty oczekuję na kolejną kilkutygodniową falę wzrostów, która może doprowadzić do zakończenia fali trzeciej. Target szacuję na 13 tys. pkt. Potem czeka nas kilka tygodni korekty w ramach fali czwartej. W dalszej perspektywie powinniśmy zobaczyć nowe maksimum w ramach fali piątej. Target szacuję na 13 500 - 14 000 pkt.

RYNEK AKCJI W POLSCE (WIG (WIG, 54179.04 +0.27%, News), MWIG40)

Stopy procentowe są w Polsce na rekordowo niskich poziomach. Oszczędzanie na lokatach bankowych i w funduszach obligacyjnych jest wyjątkowo mało opłacalne. Można oczekiwać dalszego przesunięcia środków do funduszy akcyjnych, co powinno zaowocować wzrostami na rynku akcji.

W ubiegłym tygodniu nasz rynek pozostawał relatywnie silny. Indeks WIG nieznacznie zyskał. W czwartek osiągnięte zostało maksimum na poziomie 54 179 pkt, takie było też zamknięcie (wykres 4). W krótkim terminie (1-2 tygodnie) możliwe są korekcyjne spadki. Po ich zakończeniu w średnim terminie oczekuję powrotu na maksimum z września 2014 roku. Ten opór może zostać osiągnięty do maja br. W dalszej perspektywie możliwe korekcyjne cofnięcie. W dłuższej kilkumiesięcznej perspektywie opór ten może zostać przełamany.

Indeks WIG20 (WIG20, 2400.65 +0.33%, News) zamknął się w piątek na poziomie 2401 pkt. Prognozy dla kontraktów na ten indeks zamieszczane są w biuletynie dziennym. O wiele ciekawszy jest indeks MWIG40. W ubiegłym tygodniu doszło do wzrostów. W czwartek rano osiągnięte zostało maksimum na poziomie 3738 pkt, zamknięcie po 3724 pkt (wykres 5).

Wykres 4. Indeks WIG w układzie dziennym (od dna z 2012 roku)

W trzeciej dekadzie kwietnia rozpoczęła się korekta wzrostów ze styczniowego dna. W ciągu dwóch tygodni oczekuję na kolejną falę spadków. Przecena z marcowego szczytu może się zakończyć na spadkowej trójce (a-b-c). Wtedy można oczekiwać dalszych wzrostów.

Wykres 5. Indeks MWIG40 w układzie dziennym

Problem pojawi się wtedy gdy z marcowego szczytu zobaczymy 5-falową strukturę, gdyż po korekcyjnym odbiciu należy oczekiwać dalszych spadków i powrotu w okolice styczniowego dna. Sądzę, że ten scenariusz jest mało prawdopodobny.

EURODOLAR(EUR/USD)

Do wtorku kurs eurodolara spadał. Kilkusesyjne minimum osiągnięte zostało na poziomie 1.0713 USD. Potem rozpoczęło się odrabianie strat. W czwartek rano przebity został opór w rejonie 1.08 USD, kurs wspólnej waluty dotarł do poziomu 1.09 USD. W czwartek po publikacji znacznie gorszych od oczekiwań danych z rynku pracy w USA doszło do silnych wzrostów. Dzienne maksimum wypadło na poziomie 1.1027 USD, zamknięcie po 1.0970 USD (wykres 6).

Wykres 6. Eurodolarw perspektywie ostatnich kilkunastu miesięcy

Skala odbicia z marcowego dna jest bardzo duża. Na wykresie w układzie świec tygodniowych widoczna jest formacja objęcia hossy. Kolejnym argumentem jest korekcyjna struktura (a-b-c) spadków ze szczytu z 26 marca. To oznacza, że doszło do średnioterminowego przesilenia.

Ze szczytu z 2014 roku (1.40 USD) widoczna jest wielka 5-falowa struktura o zasięgu 35 centów. Zniesienie tej fali o 38% doprowadzi do odbicia o 13 centów, co przełoży się na wzrosty do poziomu 1.18 USD. To może nastąpić do lipca. Długoterminowy opór znajduje się w rejonie 1.20 USD. Próba powrotu powyżej tego pułapu się nie uda i w dalszej wielomiesięcznej perspektywie można spodziewać się spadków poniżej parytetu.

ZŁOTY (CHF/PLN, USD/PLN ORAZ EUR/PLN (EURPLN))

W ubiegłym tygodniu kurs franka nadal pozostawał w kilkutygodniowej fazie konsolidacji. Piątkowe zamknięcie wypadło na poziomie 3.8850 PLN (poprzednio 3.9147 PLN).

Z poziomu 4.40 PLN doszło do silnych spadków, potem pojawiła się kilkutygodniowa konsolidacja. Po niej oczekuję wybicia w górę. Czynnikiem, który może do tego doprowadzić będzie mocniejszy wzrost na wykresie EUR/PLN (patrz niżej).

Wykres 7. Kurs franka w relacji do złotego w perspektywie długoterminowej

Przebicie oporu w rejonie 3.9200-3.9470 PLN otworzy drogę do wzrostów w okolice 4.03 PLN (wykres 7). W dalszej perspektywie możliwy jest wyższy kurs franka. Target można szacować na 4.10 PLN. W długim terminie kurs franka może powrócić do wsparcia w rejonie 3.70 PLN.

Wykres 8. Kurs dolara w relacji do złotego w perspektywie długoterminowej

W ubiegłym tygodniu dolar się osłabił. W piątek po gorszych dla tej waluty danych doszło do spadku do poziomu 3.6799 PLN, wsparcie rejonie 3.68 PLN nie zostało przebite. Doszło do odbicia, zamknięcie po 3.7042 PLN (wykres 8).

W marcu doszło do średnioterminowego przesilenia. Z dna z 2014 roku widoczna jest 5-falowa struktura o zasięgu 97 groszy. W perspektywie kilku miesięcy możliwa jest korekta znosząca 38% fali wzrostowej. Kurs dolara może powrócić w okolice 3.60 PLN. Długoterminowe wsparcie znajduje się w rejonie 3.55 PLN (wykres 8).

Na koniec omówimy jeszcze sytuację na wykresie EUR/PLN. Od trzech miesięcy kurs euro spada. W środę kurs spadł do kolejnego minimum na poziomie 4.0530 PLN (poprzednie dno 4.0709 PLN), potem doszło do odbicia. Piątkowe zamknięcie wypadło na poziomie 4.0635 PLN, poprzednio 4.0988 PLN (wykres 9).

Wykres 9. Kurs euro w relacji do złotego w perspektywie długoterminowej

W mojej ocenie znajdujemy się blisko średnioterminowego przesilenia, kurs euro znajduje się w pobliżu silnego długoterminowego wsparcia w rejonie 4.06-4.08 PLN. Próba przełamania tego wsparcia nie powinna się udać. W efekcie możliwe jest odbicie. Pierwszy silny opór znajduje się w rejonie 4.22-4.24 PLN. Po jego przełamaniu otwiera się droga do grudniowego szczytu (4.3970 PLN).

ROPA

W środę doszło do nieudanej próby przełamania ważnego wsparcia w rejonie 47.25 USD. Dzienne minimum wypadło na poziomie 47.05 USD. Po południu doszło do silnego wzrostu. Przełamany został opór w rejonie 48.70-49.00 USD. Dzienne maksimum wypadło na poziomie 50.45 USD, pod koniec dnia doszło do realizacji zysków. W czwartek osiągnięte zostało dno na poziomie 48.14 USD, pod koniec dnia doszło do odbicia. Zamknięcie po 49.52 USD (wykres 10). W piątek kontrakty nie były notowane.

Spadki ze szczytu z lutego przyjęły tylko trójfalową strukturę. W związku z tym spadki ze szczytu z 26 go marca mogą być korekcyjne. W przyszłym tygodniu oczekuję na atak na opór w rejonie 50.45 USD. Po przełamaniu tej bariery oczekuję ataku na opór w rejonie 52.40 USD.

Przebicie tej bariery może otworzyć drogę na szczyt z lutego (54.85 USD). Próba trwałego przełamania tej bariery może się nie udać.

Wykres 10. Kurs kontraktów na ropę w perspektywie długoterminowej

W efekcie w dalszej kilkutygodniowej perspektywie możliwy jest scenariusz spadków do nowego długoterminowego dna (target 40 USD). Następnie można oczekiwać na wielomiesięczne odreagowanie w postaci dużej fali czwartej.

ZŁOTO

Do wtorku kurs kontraktów na złoto spadał. Dno wypadło na poziomie 1178.60 USD. Podobnie jak na eurodolarze z wtorkowego dna rozpoczęły się wzrosty. W środę osiągnięty został szczyt na poziomie 1208.50 USD. W czwartek doszło do lokalnej korekty. Dzienne minimum wypadło na poziomie 1195.00 USD, zamknięcie po 1202.60 USD (wykres 11). W piątek kontrakty nie były notowane.

Wykres 11. Kurs kontraktów na złoto w perspektywie długoterminowej

W poniedziałek oczekuję wzrostów i ataku na silny opór w rejonie 1220 USD. Próba przełamania tej bariery może sie nie udać. W dalszej perspektywie możliwe jest korekcyjne cofniecie. Potem oczekuję na kolejną falę wzrostów. Po przebiciu oporu w rejonie 1220 USD może się otworzyć droga na tegoroczny szczyt na poziomie 1307 USD.

(Sławomir Dębowski - Globtrex.com)

Oraz link do innego,prosze sobie przetlumaczyc,

a jesli komus sie nie chce,to wystarczy juz sam

tytul.Jednak osobiscie zalecam chocby obejrzenie

kolejnych stron i wykresow,tekst tez nie jest

trudny.Sa BARDZO wymowne.

Tak wiec terminy kolejnej katastrofy na rynkach

maja rozrzut od II polowy 2015 do poczatku 2017.

Tak czy siak niedlugo i nie chcialbym byc w skorze

tych ,ktorzy zostana z walorami.

http://tnij.org/3570t42

==========

 

09:29, credit-suisse , Rozmaitosci
Link
niedziela, 05 kwietnia 2015

Raport z rynku pracy

w USA rozczarował,

 podwyżka Fed w IX –

 Barclays (opinia)

Wyraźnie słabsze od oczekiwań dane

 z rynku pracy w USA potwierdziły

 spowolnienie w gospodarce USA w

 pierwszym kwartale – oceniają

analitycy Barclays. Ich zdaniem pierwsza

podwyżka stóp procentowych w USA

 będzie miała miejsce we wrześniu.

 

Liczba miejsc pracy w sektorach pozarolniczych w Stanach Zjednoczonych w marcu wzrosła o 126 tys., podczas gdy w lutym wzrosła o 264 tys., po korekcie - podał amerykański Departament Pracy w piątek. Stopa bezrobocia w USA w marcu wyniosła 5,5 proc., wobec 5,5 proc. w lutym.

 Analitycy ankietowani przez agencję Bloomberg spodziewali się stopy bezrobocia w USA na poziomie 5,5 proc. oraz że liczba miejsc pracy w sektorach pozarolniczych wzrośnie o 245 tys. wobec 295 tys. w lutym przed korektą.

 „Dane z rynku pracy były dużo słabsze od oczekiwań. W ich wyniku średni wzrost zatrudnienia w Stanach Zjednoczonych w pierwszym kwartale spadł do 197 tys. miejsc pracy, podczas gdy w czwartym kwartale ubiegłego roku wyniósł on 317 tys.” – napisali analitycy Barclays w raporcie.

 „Dane sugerują, że zanika pozytywny wpływ, jaki na aktywność w amerykańskiej gospodarce miał spadek cen ropy naftowej. Wzrost na poziomie 126 tys. miejsc pracy w marcu rozczarował, naszym zdaniem nie jest to jednak start nowego trendu. Spodziewamy się, że miesięczny wzrost zatrudnienia w USA w dalszej części tego roku znajdzie się na poziomie 200-225 tys. miejsc pracy w miarę jak aktywność gospodarcza będzie się stabilizowała” – dodali.

 W ocenie analityków Barclays pierwsza podwyżka stóp procentowych w USA będzie miała miejsce we wrześniu.

 „Prezes Fed Janet Yellen zapowiedziała, że decyzja o podniesieniu stóp procentowych będzie między innymi zależała od oczekiwań co do przyszłości rynku pracy. Przed podwyżką Yellen chce być przekonana, że wzrost zatrudnienia przekłada się na wzrost wynagrodzeń. My wciąż zakładamy, że pierwsza podwyżka stóp procentowych w USA nastąpi we wrześniu” – napisali.

 Departament Pracy USA podał w piątek, że wynagrodzenia godzinowe wzrosły w marcu o 0,3 proc. wobec wzrostu o 0,1 proc. w lutym. Analitycy spodziewali się odczytu 0,2 proc. (PAP)

-----------------------------

07:17, credit-suisse , Rozmaitosci
Link
czwartek, 02 kwietnia 2015

17:27, credit-suisse , Rozmaitosci
Link

DM BOŚ w raporcie z 23 marca

 wskazał 21 spółek jako swoich

 faworytów na najbliższy miesiąc.

 Na drugim biegunie preferencji

 analityków znalazło się 9 firm.

DM BOŚ spodziewa się, że w przyszłym miesiącu najlepiej zachowywać się będą akcje następujących spółek: Asseco SEE, BSC Drukarnia Opakowań, CCC, CD Projekt, Ciech, Comarch, Comp, Duon, Ergis, Herkules, Kopex, Lena Lighting, Mercator, Netia, Neuca, PKN Orlen, Robyg, Stomil Sanok, Tell, Unibep, Vistula.

 Analitycy typują, że słabo wypadną: Alma Market, CI Games, Ceramika Nowa Gala, Decora, Forte, Getin Noble, GTC, LPP i Radpol. (PAP)

 ------------------------------

Cena akcji Idea Banku zostala ustalona na 24 zl.

Wcześniej maksymalna cena emisyjna i cena

 sprzedaży akcji Idea Banku została ustalona na 32 zł.

Getinoble poniosl ciezkie i bardzo zasluzone

straty i  gwiazda Czarneckiego mocno

przygasla,nie da sie tak dlugo i bezkarnie

masowo oszukiwac ludzi stosujac 'polityke

drobnego druku" i zmieniajac reguly w trakcie umowy.

Ponizej wykres za rok z nowym,rekordowo niskim

kursem  (czerwone R ).Mister Czarnecki w ciagu

jednego roku stracil ponad 55 % majatku i zgasl

mit menagera zamieniajacego w zloto wszystko,

czego dotknie.To jest najwyrazniej jakas zakazna

choroba wielu ludzi bogatych.Dysponujacych majatkami

ktorych nie sposob nawet wydac na dobra uzytkowe ,( bo na co

mozna wydac dla siebie miliardy)a mimo

to wciaz dalej gromadzacymi pieniadze w sposob coraz

bardziej brutalny i coraz bardziej nieuczciwy.

-----------------

Niedawno wstawilem sam wykres indeksu S&P 500,bez

komentarza,bo wykres mowi sam za siebie.W najnowszym

wywiadzie znany i znowu najbogatszy Warren Buffet

powiedzial,ze teraz nie widzi juz tanich spolek do

kupna.Jednoczesnie powiedzial tez jednak,ze wedlug

niego nie ma jeszcze "banki" na rynku akcji.

Ciekawe,czy znowu jak zawsze,bedzie wielka korekta,

czy tylko na zmiane mniejsze i kolejne okresy wzrostu.

Zwolennicy wielkich spadkow ostatnio znowu zaczeli

sie ujawniac,najblizszy termin poczatku to tym razem

2-gie polrocze 2015.

 

=======================

05:44, credit-suisse , Rozmaitosci
Link
środa, 01 kwietnia 2015

ale nie tylko tych,bo ofiarami padlo wiecej bankow;

takze mBank,BZWBK i Millenium i to nie koniec.Ale

wlasnie ci od PKO BP beda poszkodowani

najbardziej,bo akcje tego banku stoja w miejscu juz

bardzo dlugo,od zapowiedzi ze Skarb bedzie

sprzedawac kolejna transze.Dlatego dla tych ,ktorzy

je mieli,jedyna pociecha byla dywidenda,ostatnio

i tak slaba.

Natomiast dywidende,

co juz podalem wczesniej ,w rekordowej wysokosci 7,43 zl

zaplaci Handlowy.Dzien nabycia praw to 6.7.2015

(pamietamy o -3 dniach roboczych) a wyplata 24.7.2015.

------------------

 

KNF zaleciła PKO BP tymczasowe zatrzymanie całego zysku za 2014 r.
ISBnews - Biznes
1 Kwi 2015, 7:46


Warszawa, 01.04.2015 (ISBnews) - Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) przekazała PKO Bankowi Polskiemu zalecenie zatrzymania przez bank całego zysku wypracowanego w 2014 r. do czasu ustalenia przez organ nadzoru wysokości dodatkowego wymogu kapitałowego dla banku, podał PKO BP.

"KNF oczekuje przedłożenia stanowiska zarządu banku oraz rady nadzorczej banku w zakresie zalecenia. O powyższych stanowiskach bank poinformuje w osobnych raportach" - czytamy w komunikacie.

PKO Bank Polski podał jednocześnie, że przyjął w nowym brzmieniu "Zasady zarządzania adekwatnością kapitałową i kapitałem własnym w PKO Banku Polskim oraz w grupie kapitałowej PKO Banku Polskiego", które obejmują swym zakresem między innymi kwestie polityki dywidendowej.

"Ogólnym założeniem polityki dywidendowej banku jest stabilne realizowanie wypłat dywidend w długim terminie z zachowaniem zasady ostrożnego zarządzania bankiem i grupą kapitałową banku, stosownie do określanych w oparciu o przyjęte kryteria możliwości finansowych banku i grupy kapitałowej banku. Celem polityki dywidendowej jest optymalne kształtowanie struktury funduszy własnych banku i grupy kapitałowej banku z uwzględnieniem zwrotu z kapitału i jego kosztu, potrzeb kapitałowych związanych z rozwojem, przy jednoczesnej konieczności zapewnienia odpowiedniego poziomu współczynników adekwatności kapitałowej" - czytamy dalej.

Jak podano, polityka dywidendowa zakłada możliwość realizowania wypłat z zysku banku dla akcjonariuszy w długim terminie w kwocie nadwyżki kapitału powyżej minimalnych wskaźników adekwatności kapitałowej, z uwzględnieniem dodatkowego zabezpieczenia kapitałowego.

"Polityka dywidendowa uwzględnia czynniki związane z działalnością banku i spółek grupy kapitałowej, a w szczególności wymogi i rekomendacje nadzorcze w zakresie adekwatności kapitałowej. Wskaźniki adekwatności kapitałowej określające kryteria dywidendowe wynoszą:

- łączny współczynnik kapitałowy powyżej 12,5% oraz

- współczynnik kapitału podstawowego Tier 1 powyżej 12%.

Warunkiem wejścia w życie zasad jest zatwierdzenie ich przez radę nadzorczą banku" - podano również.

PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Akcje banku od listopada 2004 r. notowane są na GPW. Aktywa razem banku wyniosły 248,7 mld zł na koniec 2014 r.

 

KNF zalecił zatrzymanie całego zysku

 mBanku za 2014 rok w spółce do

czasu ustalenia przez nadzór

wysokości dodatkowego wymogu

kapitałowego dla banku, dlatego

ogłoszono przerwę w walnym

zgromadzeniu spółki do 29 kwietnia

 - podał mBank w komunikacie.

 Poniedziałkowe walne zostało przerwane w związku z przekazaniem bankowi stanowiska KNF, zalecającego "zatrzymanie całego zysku wypracowanego w okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2014 r. do czasu ustalenia przez organ nadzoru wysokości dodatkowego wymogu kapitałowego dla banku".

 Zarząd mBanku rekomendował wypłatę 17 zł dywidendy na akcję z zysku za 2014 rok. Łącznie na dywidendę spółka miała przeznaczyć 717,6 mln zł.

 Z zysku osiągniętego w 2013 roku bank przeznaczył na dywidendę 716,98 mln zł, czyli 17 zł na akcję. (PAP)

--------------------------------

KNF prześle w kwietniu do

banków istotnie zaangażowanych

 w kredyty walutowe zalecenia

 w sprawie niewypłacania

dywidendy z zysku za 2014 rok

 - podała komisja w komunikacie.

 

Komisja zapoznała się we wtorek z propozycją UKNF dotyczącą dodatkowych wymogów kapitałowych wobec banków znacząco zaangażowanych w kredyty walutowe.

 

"Do czasu zakończenia procedury związanej z nałożeniem na banki istotnie zaangażowane w kredyty walutowe indywidualnych domiarów kapitałowych, co nastąpi do końca 2015 r., banki te otrzymają w kwietniu 2015 r. indywidualne zalecenia nadzorcze w sprawie niewypłacania dywidendy z zysku za 2014 r." - napisano w komunikacie.

 "W związku z ryzykami związanymi z portfelem kredytów walutowych, w szczególności z wysokim udziałem kredytów o wskaźniku LtV powyżej 100 proc., oraz przy uwzględnieniu zaleceń Europejskiego Urzędu Nadzoru Bankowego, KNF zamierza podejmować działania nakierowane na indywidualne oddziaływanie na wysokość funduszy własnych banków" - dodano.

 W poniedziałkowym tekście w "Gazecie Wyborczej" prezes NBP, Marek Belka, podał, że bank centralny zwróci się do KNF o zwiększenie wymogów dotyczących kredytów mieszkaniowych, jeśli banki nic nie zrobią w trosce o stabilność systemu finansowego.

 W połowie marca ZBP przedstawił swoje propozycje dotyczące restrukturyzacji portfeli kredytów w CHF. Sektor bankowy zakłada, że nie mniej niż połowa środków w zaproponowanym funduszu wspierania restrukturyzacji kredytów hipotecznych pochodziłaby z banków, natomiast udział sektora w finansowaniu funduszu stabilizacyjnego byłby nie mniejszy niż dwie trzecie.

 ZBP ocenia, że pożądane byłoby wsparcie innych partnerów sektora finansowego. (PAP)

---------------------------------

Raport bieżący 9/2015

 

Zarząd Banku Zachodniego WBK S.A. ("Bank") informuje, że w dniu 1 kwietnia 2015 r. otrzymał od Komisji Nadzoru Finansowego ("KNF") zalecenie zatrzymania całego zysku wypracowanego w okresie od 1 stycznia 2014 do 31 grudnia 2014 r. do czasu ustalenia przez organ nadzoru wysokości dodatkowego wymogu kapitałowego dla Banku.

Bank analizuje obecnie kwestię realizacji powyższego zalecenia KNF. O wynikach analizy, jak również o ewentualnej zmianie projektu uchwały Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Banku (zwołanego na dzień 23 kwietnia 2015 r. raportem bieżącym nr 6/2015 z dnia 24 marca 2015 r.) w sprawie podziału zysku, dnia dywidendy i terminu wypłaty dywidendy, Bank poinformuje w osobnych raportach, w terminie do 8 kwietnia 2015 r.

Podstawa prawna:

art. 56 ust. 1 pkt 1 Ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o ofercie publicznej i warunkach wprowadzania instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu oraz o spółkach publicznych.

==================

W piatek sesji w Warszawie nie ma i nie dlatego

ze Polska jest juz zupelnie panstwem koscielnym,

ale dlatego,ze nie pracuja inne gieldy .Sesji nie ma

takze w poniedzialek.

http://pl.investing.com/forex-tools/kaledarz-%C5%9Awi%C4%85t

http://stooq.com/kalendarium/h/?y=2015

08:39, credit-suisse , Rozmaitosci
Link
niedziela, 29 marca 2015

Tajemnica autorow jest ,na czym polega "duzy potencjal wzrostow"

w przypadku GTC,Sniezki,Tarczynskiego i Synthosu.

------------------------------------------------------

Wysyp rekomendacji spółek z dużym potencjałem do wzrostów
InvestTracer.com - Biznes
28 Mar 2015, 12:05


W ostatnim tygodniu nastąpił wysyp rekomendacji spółek ze znacznym potencjałem do wzrostu. Ten potencjał nazywamy wskaźnikiem potencjału i obliczamy go jako procentowa różnica pomiędzy ceną aktualną a ceną docelową z rekomendacji i podajemy ją w ujęciu procentowym. Mimo, że nie zalecamy, aby wybierać spółki to portfela wyłącznie na podstawie wyłącznie tego wskaźnika, to jest to bardzo dobra metoda poszukiwania potencjalnych typów inwestycyjnych do dalszej analizy.

Wśród spółek, których rekomendacje upubliczniono, aż sześć oferuje potencjał wzrostu powyżej 20%. Są to LENTEX, DTP, ERGIS, EMPERIA, LIVECHAT i KANIA. Równie atrakcyjną wycenę zaoferowali brokerzy w swoich wycenach w odniesieniu do ELMED, SELVITA, IMPEL, PCM. Niektóre z tych spółek jeszcze przed upublicznieniem mocno zwyżkowały, niemniej ceny docelowe jeszcze nie zostały osiągnięte i ewentualne korekty na rynku spowodują, że ten potencjał się zwiększy. Potencjał do ceny docelowej traktujemy jako jedno z kryteriów wstępnej oceny spółki. W kolejnym etapie najlepiej zajrzeć do raportu i stwierdzić, co stoi za tą wyceną. Do wstępnej oceny atrakcyjności warto inwestycji warto skorzystać z profilu spółki, gdzie można sprawdzić błyskawicznie aktualne trendy, sporządzić analizę techniczną, analizę cykliczną FFT, aktualne odczyty kompasu inwestycyjnego, wskaźniki i sprawozdania finansowe oraz aktualny wskaźnik potencjału oparty o inne rekomendacje. Ostatecznie wybór metody oceny zawsze i tak zależy od indywidualnych preferencji inwestora.

(InvestTracer.com)

 

08:26, credit-suisse , Rozmaitosci
Link
 
1 , 2 , 3 , 4 , 5 ... 25
| < Kwiecień 2015 > |
Pn Wt Śr Cz Pt So N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30      
DZIEN NOC na wulkanie El Teide,Tenerife